Din varukorg är tom.

Köpinformation

2. Beställning
Beställning av Skandinaviska Bokförlagets produkter kan göras via www.skandinaviskabokforlaget.se, e-post, per telefon eller brev.

Skandinaviska Bokförlaget förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den.

3. Priser
Varje vara anges med pris i svenska kronor (SEK) inklusive moms. I kassan ser du det totala priset på dina varor inklusive moms, plus fraktkostnaden.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Angivna priser gäller på lagervaror.

4. Betalning
Klarna Checkout
I samarbete med Klarna AB erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt Klarna direkt. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.
Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Ett alternativ är förvalt, men du kan alltid välja vilket sätt du vill betala på.
För mer information och fullständiga villkor, vänligen besök www.klarna.com/se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på www.klarna.com/se.
Vi erbjuder följande betalsätt
• Faktura
Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar.
Du kan gå direkt till Klarnas hemsida eller app och få information om din faktura. Där kan du också flytta fram förfallodatumet om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.
• Delbetala
Alla köp som du väljer att delbetala och alla köp med förlängd betaltid (till exempel ”Köp nu, betala i mars”) samlas på en så kallad månadsfaktura. Månadsfakturan skickas vanligtvis via mejl och är dessutom synlig när du loggar in på Klarnas hemsida eller i appen. Det smidiga med månadsfakturan är att du själv kan bestämma hur mycket du vill betala varje månad och att du när som helst kan betala in det kvarvarande beloppet för att avsluta delbetalningen. På Klarnas hemsida hittar du fullständiga villkor om delbetalning.
• Kortbetalning
Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. Det innebär att de följer Payment Card Industry Data Security Standard. Det är den högsta standarden av säkerhet i branschen och den omfattar all hantering av data i den kassalösning vi använder.
När du avslutat din beställning görs en reservation av köpesumman på ditt konto. Pengarna dras först från ditt konto när varorna skickas till dig från vårt lager.
Vid eventuella returer betalas pengarna tillbaka till det betalkort du använde vid köpet.
Om kortbetalningen inte godkänns kommer din beställning att hävas. Kontakta då din bank eller kortleverantör.
• Klarna Direkt
Om du har anslutit ditt bankkonto till Klarna kan du använda Klarna Direkt som betalsätt. Det innebär att du betalar i kassan genom att identifiera dig med Mobilt BankID. När din beställning skickas från lagret får du ett mejl från oss om att vi drar pengarna från ditt konto inom en till tre dagar. Om vi inte kan dra pengarna från ditt konto skickar vi en faktura via mejl istället.

5. Leveranstid
Vi arbetar för att ha så korta leveranstider som möjligt. Vanligtvis skickas lagervaror inom 1-3 vardagar med PostNord som MyPack (över 2 kg), eller B-brev (0-2 kg) och själva leveransen kan ta tre dagar. På grund av semester eller längre ledigheter kan leveranstiden bli längre. Besked om detta kan du läsa under ”Kundinformation” nere i sidfoten.

Avvikelser kan förekomma. För att säkerställa leverans innan ett visst datum ber vi er att kontakta oss i god tid innan.

Skandinaviska Bokförlaget kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

Vi använder oss av Postnord för att skicka försändelser. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

6. Leveransförsening
Givetvis gör vi allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Om leveranstid dröjer meddelar vi dig om detta. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.


7. Frakten
Frakt tillkommer på alla beställningar för privatpersoner. Kostnaden baseras på försändelsens storlek och vikt. Den beräknas automatiskt och läggs till i kassan. Om du har beställt flera varor och en del av din beställning är tillfälligt slut i lager och blir restnoterad tillkommer ingen extra fraktkostnad för den restnoterade varan.

Församlingar som beställer för ett värde av minst 1000 kr får gratis frakt upp till 500 kr. Fraktkostnader därutöver betalar församlingen.
Vid beställning av stora kvantiteter rekommenderar vi att ni kontaktar oss och ser om någon kan komma och hämta beställningen på vårt lager.

8. Öppet Köp /Ångerrätt
Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget.
Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

9. Reklamation
Skandinaviska Bokförlaget tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till Postnord direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till kundtjanst@skandinaviskabokforlaget.se för att informera om reklamationen.

10. Outlösta paket
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.